söndag 10 oktober 2010

Nu är det verkligen en underbar årstid. Utanför mitt fönster är det en explosion av färger. Så vackert! Men det börjar också bli kallt. Måste hitta mig en mössa, får väl helt enkelt komma över det där med att jag tycker att jag ser ut som en svamp i mössa. För nu krävs det snart, annars fryser mina öron.

Var uppe och tränade innan idag. Fokuserade mer på styrka än kondition idag. Vet inte varför men det gick extremt trögt med konditionsträningen idag. Det är väl så vissa dagar.
Efter träningen följde Vera och Tommy med hit och hjälpte mig byta madrasserna i sängen.
Sen blev det pannkakor!

Dinkelpannkakor:

6 dl mjölk
3 ägg
4 dl dinkelsikt
1/2 tsk salt

Gör så här: Vispa ihop ägg och hälften av mjölken. Rör ner mjöl och salt och tillsätt resten av mjölken. Vispa till klumpfri smet. Stek i smör på medelhög värme i stekpanna.
Servera gärna med frysta bär. Jag blandar gärna dem med lite vaniljkesella.

Inga kommentarer: