tisdag 9 april 2013

Imorse när jag väntade på vagnen som skulle ta mig till mitt nya jobb så gick solen så sakteliga upp över vackra göteborg. Jag kan fortfarande slås av en euforisk känsla över att jag faktiskt bor här. Trots min enorma hemlängtan som jag har...
Men, jag har ju som sagt börjat nytt jobb! Är numera byråsekreterare och exakt vad det innebär är så mycket mer än man tror. Att sitta/stå vid en dator hela dagarna är inget min kropp är van vid så det är en fröjd att kollegan har sin balansplatta som man kan låna ibland. Mina ben samlar vätska som F*N! Men att få jobba enbart dagtid är underbart. Och jobbet är kul! Kollegorna är roliga, chefen är skitbra och jargongen härlig. Jag får dessutom massa beröm för att jag lär mig så fort och det är ju alltid kul. Självklart saknar jag mina älvor men jag känner i hela kroppen att beslutet är rätt.
Sen vad jag ska göra när jag blir stor, det vet jag inte haha.
Löpningen rullar på bra. Jag är ute iaf 3 ggr i veckan och det får jag nog nöja mig med. Jag vet ju hur manisk jag kan bli... Är nu uppe i att springa minst en långrunda på en 8 km en gång i veckan och de andra ligger runt 5 km. Så i augusti ska jag nog klara milen!



Inga kommentarer: