lördag 4 januari 2014

Huvudvärken från helvetet. Nåja, jag får skylla mig själv. Har idag startat en detox för att rensa kroppen från slaggprodukter och socker då mitt beroende ökat kraftigt. Dessutom känner jag mig uppblåst och svullen mest hela tiden och lägger på mig vätska i benen på nolltid. Så nu blir det bara grönt, protein, frukt, bär, nötter och laktosfritt några veckor framöver men det resulterar i att jag får abstinens och därav denna huvudvärk. Ska försöka hålla mig borta från kaffe också men vi får väl se hur det går... Har inte druckit något än idag iaf.

Upptäckte att mitt skafferi blivit invaderat av små äckliga plattbaggar. Hittade källan på en gång, en påse med skrädmjöl som det kryllade av dem i. Så nu tillbringades hela kvällen igår och hela dagen idag med att tömma alla skåp, kasta ALLA torrvaror, dammsuga, skura, spraya insektsspray och diska. Mitt kök har nog aldrig varit såhär rent! ;) 
Lät fönstret stå öppet hela natten då de tydligen inte gillar kyla. Har även lagt ut lite lagerblad i skåpen då sådana kryp visst inte gillar det. Så vi får väl se om jag får bukt med krypen. Vet dock att alla torrvaror numera ska ner i burkar med tätslutande lock.
Men för att se det positiva i det hela så fick jag rensat rejält i skåpen och köket blev storstädat :) 

Nu fortsätter kvällen med film och valnötter som snacks! 

Inga kommentarer: