tisdag 25 september 2012

Har hittat två nya favoriter vad gällande mat idag!
Till frukost hade jag tänkt havregrynsgröt men så upptäckte jag att havregrynet var slut. Istället blev det skrädmjölsgröt med äppelmos. Åh du milda makter vad gott! Jag njöt av varje sked jag förde in i munnen :-)
Fick även hem mitt nya proteinpulver igår som jag beställt av fitnessguru med smak av choklad och hasselnöt. Jag tror aldrig jag någonsin kommer kunna dricka proteinpulver då det är så sliskigt sött och vidrigt men tyvärr behöver min kropp tillskott av protein varje dag.
Idag gjorde jag pannkakor med proteinpulver istället för mjöl. Det blev godispankisar! Hur gott som helst!

Jag tog:

1 dl mjölk
1 skopa proteinpulver
3 ägg
1 tsk bakpulver
½ tsk vaniljpulver
Vatten

Blanda mjölk, vatten och pulver i en shaker och skaka. Knäck ner äggen och i med bakpulver och vaniljpulver och blanda runt med en gaffel.
Ner i stekpannan och stek!


Muuumma! 

Inga kommentarer: