söndag 9 juni 2013


Vi hade möhippa för vår älskade brud igår. Om tre veckor går bröllopet av stapeln och det ska bli så roligt! Och den här möhippan har närmat sig med stormsteg, varit en massa planerande och smusslande så det är på sätt och vis skönt att den är över. Även om dagen var helt fantastisk med underbara människor.

Vi kidnappade Vera utanför dörren, korkade upp skumpan på en gång och åkte till ClasCraft, ett glasblåseri i Sävedalen där Louise mötte upp oss och Vera fick blåsa två vackra glas själv (efter genomgång med Louise såklart!) som hon och Tommy kan skåla i på bröllopet. Det roligaste av allt är att Vera berättar att hon ville utbilda sig till glasblåsare då hon var yngre, och att Tommy faktiskt gått i skola i ett år för att lära sig blåsa glas!

 
 Jag, Vera, Linda och Tina.

 
 Här visar Louise Vera hur hon ska göra

 Dags att öppna upp glaset!

Sen blev det picknick på vårt älskade Ramberg

 
Vera är i full färd med att måla sin känsla av sin blivande man


 Oja!   

 
Kärlek och värme
 
 Jag och bruden

Efter en skrattfest på Ramberget och en vild femkamp på Liseberg så var vi rätt möra. Kvällen fortsattes hemma hos mig där vi åt vegetariskt, drack vin och pratade till natten. 
Vilken fantastisk dag med massvis av kärlek!!!

Sen slocknade jag som en utslagen bebis kan jag lova.....



1 kommentar:

Vera sa...

Det var en av de bästa dagarna hittills! Jag säger som Håkan; Jag tror när vi går genom tiden att allt det bästa inte hänt än - men jag sparar allt fint och bär med mig. Tack älskade SIS! <3