lördag 23 januari 2010

Fy katten.... vilka taxibolag!

Upptäckte imorse att Yogas operationsärr gått upp, svullnat och blödde. Så det var bara att ringa efter en taxi och åka till Blå Stjärnan. Jag hade inte så lite ångest och dåligt samvete över att jag inte tvingat henne att ha tratten men när veterinären kommer för att undersöka det hela så säger hon direkt att det är en allergisk reaktion på suturen. Det är ovanligt men det händer, typ en katt på tusen får ngn typ av reaktion och självklart får min bebis det :-/ Så nu är hon opererad igen, sydd med annan tråd och har fått ett trevligt dräneringsrör insatt. Det blir att hålla henne och Calle åtskilda i några dagar nu. Iaf tills röret är borta.
Så imorgon får jag kliva upp tidigt för att åka till apoteket och hämta hennes antibiotika. Måste även köpa koksaltlösning då såret ska tvättas två ggr om dagen.
Vad kalaset kommer sluta på kostnadsmässigt har jag inte en aning om. Veterinären sa att det kommer bli en fråga mellan dem och mitt försäkringsbolag då det är operationen och deras sutur som orsakat inflammationen. Men man vet ju aldrig...

Har åkt fram och tillbaka till veterinären med Minitaxi. Billigt, bra och inga som helst problem. Men nu när jag ringde då jag ville åka hem så fanns det inga bilar och jag fick återkomma? Men det var ju liksom inte sen jag behövde en taxi, det var ju just då! Så jag ringde Taxi Göteborg istället, dubbelt så dyrt men där fanns det åtminstonde bilar. Hrmpf. Ska man ha ett taxibolag borde man väl ha bilar.... ;-)

Nepp nu ska jag krypa in till Poggs en liten stund och se hur hon har det.

Inga kommentarer: