lördag 16 januari 2010

Nytt år, nya möjligheter... ny blogg.

2009 avslutades på ett mycket fint sätt. Jag fick ju äntligen sett min älskade Eddie Izzard, parkett, sjunde raden. Det var nästan så att jag kunde tagit på honom ;-) Han var precis så bra, rolig, underbar, fantabolous som jag hade förväntat mig. Showen var slut allt för fort dock och nu får man återgå till hans fantastiska uppvisningar på dvd tills han återkommer nästa gång, när detta kan tänkas bli.

Julen kunde jag spendera med min älskade familj. Jobbade enbart julafton dag och sen åkte jag ner till Varberg för syskonmys på kvällen. Juldagen åkte vi alla ut till mamms och Sven i småland.
Så allt blev precis sådär bra som jag ville.


Nu... nytt år, nya möjligheter och ny blogg. Det är nu jag ska bli fri mitt diskbråck, bli slank och vältränad och dessutom träffa mannen i mitt liv. Haha! Jo drömma kan man, men man ska väl sikta mot stjärnorna va? För att åtminstonde nå trädtopparna, vilket skulle vara fantastiskt :)

Träningen rullar på och iom den så går jag sakterliga ner i vikt och mitt diskbråck börjar gå åt rätt håll. Jag har varit lite feg för att ta i och öka vikter då jag varit rädd för att göra fel men min sjukgymnast har nu gett mig grönt kort. Så jag kör på! ::) Vilket nu resulterat i att jag gått ner 8 kg. Det har gått trögt men det har gått åt rätt håll och det har nu gett mig ytterligare en spark i röven.


Mitt internet gick sönder dagen innan nyårsafton. Och det fungerar ännu inte... telia och min fastighetsägare håller på med någon jävla sandlådelek "De ska fixa! Nej, det ska din fastighetsägare göra! Nej vi har garanti så det ska telia fixa! Nej det står i vårt avtal att det är din fastighetsägare som ska stå för det!" osv.... Så fortsättning följer. Som tur är så har jag snälla vänner som lånar ut sitt mobila bredband till mig. Tack Sara!


I torsdags var jag och steriliserade Yoga. Trodde hon skulle vara lite ynklig när jag hämtade henne men icke då! Hon är en tuff brud ;-) Men tratten är riktigt hemskt förfärlig tycker hon, då får hon panik. Så jag har fått klippa sönder en strumpa och trä över hennes kropp för att hon ska låta bli stygnen. Hon ser sjukt rolig ut!
Calle är väl den som har störst problem, han förstår ju inte varför han inte får busa med henne som han brukar och framförallt inte varför hon inte vill. Så han sitter i hallen just nu och skriker, jag antar att han vill att hon ska komma dit för han var här nyligen och försökte busa igång henne. Men hon känner väl sig lite obekväm i sin kroppsstrumpa, haha.



Nej, nu är det snart dags för mig att åka och jobba så jag bjuder på ett underbart låttips. Låten som rullar mest i min spotify just nu :)

Inga kommentarer: