söndag 16 januari 2011

Jag har påbörjat ett nytt projekt. Alla eldsjälar som brinner för ekologiska varor inspirerar mig så ta åt er, ni som vill ;-)
Jag väljer ju mer och mer ekologiska alternativ när det gäller maten så där känner jag att jag är på rätt väg. Mitt nya projekt blir nu att rensa ut badrummet från alla gifter och ersätta allt med rena, naturliga och ekologiska produkter. Det är ju inget jag kan göra i en handvändning då det kostar på, så planen är den att när något utav det jag använder idag börjar ta slut så letar jag efter ett ekologiskt alternativ att ersätta det med.

Jag vill göra vad jag kan för att förbättra vår värld och inte ge mig själv en massa gifter och onödiga tillsatser. Jag sa ju att jag satte som nyårslöfte att se till att jag mår bättre och att ge mig själv rena naturliga produkter är absolut ett steg i rätt riktning.

Så... det som nu behövs är schampo. Ett bra ekologiskt schampo mot en torr och kliande hårbotten. Nu börjar jakten....

Jag tycker ni som läser min blogg ska hänga med i mitt projekt ;-) Se det som... en utmaning?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kollade faktiskt min hårbotten precis och den ser faktiskt bättre ut! Jag återkommer givetvis längre fram - men det verkar som John Masters Organics zink & sage-schampo inte bara doftar gott av smörkola utan även fungerar utmärkt också. Tänk om det torra försvinner helt? Halleluja!

...Och du, du är så himla duktig. Och du gör precis rätt - ta lite i taget. Och köp inte så mycket utan bara det du behöver. Man behöver faktiskt inte hälften av vad man köper egentligen, och då är det bättre satsa på ett renare alternativ. Kram, karma och kärlek