tisdag 9 oktober 2012

Det bidde ingen operation igår. Jag fick snopet åka hem igen. Låg nerbäddad med varm mössa, varm filt, tvättad, rakad och klar och helt redo att åka in på operationssalen då koordinatorn kom och berättade att den tyvärr var tvunget att ställas in pga av massa oturliga saker.
Så jag fick åka upp till avdelningen igen och packa ihop mina saker och åka hem. Fick ny tid den 18 oktober men då kan jag inte, vi åker ju till Rhodos den 21.
Så... typiskt.

Kirurgen ringde mig dock när jag väl kommit hem och berättade läget. Operationen före mig hade tillstött komplikationer och dragit ut på tiden, det fanns inga andra lediga operationssalar då det kommit in akuta fall och dessutom så var det kirurger sjuka. Sånt som händer en gång på miljonen typ. Men jag får en tid i början av november och jag får gå före alla i kön och helst opereras först på morgonen så inget kan hända ;-)

Men när jag kom hem fick jag reda på att jag äntligen fått en parkeringsplats i parkeringshuset här utanför och jag hörde av mig till en säljare vars bil jag vill köpa. Nu inväntar jag bara papper från banken som ska signeras och sen är jag minsann bilägare! Tjohoo!

Inga kommentarer: