måndag 21 januari 2013

Jag älskar produkter som man kan använda till mer än bara ett område. Min nya favorit är nu aleppotvålen!

Tvålen är en helt naturlig produkt som inte innehåller parfymer, färger eller andra tillsatser. De viktigaste ingredienserna är oliv- och lagerbladsolja. Ju högre halt av lagerbladsolja desto exklusivare. Halten av lagerbladsolja kan variera från 3 % upp till 30 %. Lagerbladsoljan har vårdande egenskaper och sägs bland annat hämma svamp och virusangrepp.Den tillverkas i Syrien, främst i staden Aleppo. 
Det är en allroundtvål som man tvättar både kroppen och håret med. Speciellt för oss med känslig hud och torr, kliande hårbotten är den kanon! 
För att få en riktigt löddrande effekt i håret och få det helt rent så måste du gnugga med hela tvålen i håret och hårbotten. Det löddrar fantastiskt bra! För oss som är vana att tvätta håret med naturliga alternativ som aldrig löddrar är detta lite av en chock ;-) Men ack så välkommet! 
Testa den! Jag ångrar mig verkligen inte och kommer alltid ha denna underbara tvål hemma. Ni kommer undan billigt också då en chunk inte alls är speciellt dyr. Jag köpte min för 80 kr och har använt kanske 1/3 del. Och jag köpte min tvål innan jul...

 
Bild lånad härifrån 

Inga kommentarer: