söndag 13 januari 2013

Jag är så lyrisk över mitt "nya" liv med all träning som det innebär! Från att ha varit en soffpotatis, till en hyfsat rörlig tjockis, till en frustrerad tjockis som tränar men aldrig ser resultat till att nu faktiskt vara en hyffsat vältränad tösabit!
Jag springer!!! Det går inte fort men jag har hittat ett tempo på löpbandet som gör att jag kan springa i all evighet. Känns det som iaf... Jag som i så många år velat detta och trots att jag måste passa mig och vara rädd om mina höfter så gör det inget, jag kan numera titulera mig löpare!

Har tänkt att jag ska börja redovisa veckans träning här på bloggen. Dels för att det kan vara kul med feedback från er som läser men också för att jag själv ska hålla koll.
Eftersom det redan hunnit gå två veckor in på nya året så kommer här två veckors träning:

V.1
1/1 Löpning intervall 40 min
2/1 Styrka 40 min
3/1 Promenad 64 min
5/1 Löpning intervall40 min
6/1 Styrka 60 min

V.2
9/1 Löpning intervall 40 min
12/1 Cykel 60 min
13/1 Styrka 60 min och löpning 20 min

Denna veckan har blivit dåligt med träning men jag har varit sjukt utmattad efter sömnlösa nätter på jobbet och ångest inför tandläkarbesök. Men det rör sig framåt och det är huvudsaken!

Inga kommentarer: