söndag 6 januari 2013

Jag opererade ju bort min gallblåsa för ett tag sen och det blev ju lite komplikationer efter det. Operationen tog längre tid än beräknat då min anatomi tydligen var annorlunda och min gallblåsa satt inte där sen skulle. Jag vaknade upp med fruktansvärda smärtor och inget morfin i hela världen lyckades dämpa dem. Efter 1½ dygn släppte det äntligen då jag fick kramplösande medicin. Antagligen hade en sten ramlat ur blåsan då de tog ut den och jag fått ett gallstensanfall. Min kropp tog stryk av detta och jag hade feber och mådde allmänt skit. Fick ligga kvar några extra dagar på sjukhuset och fick sen åka hem med antibiotikakuren allan.
Jag blev bra men kroppen tog stryk. Det dröjde innan jag kunde börja träna igen och jag fick nästan börja om från början igen. Jobbigt, men jag kom tillbaka och det är huvudsaken :)

I fredagskväll fick jag ett gallstensanfall. Jag som fått sagt till mig att jag inte längre kan producera stenar! Men jo då, jag låg kvidandes på golvet på toan, hulkandes och kallsvettades. Med medicin gick det som tur var över. Men jag känner obehaget fortfarande. Jag har ett litet spännband som sitter under brösten och runt om. Speciellt bak i ryggen.
Perkele! Jag som trodde jag blivit av med skiten fagott....
Nån som upplevt liknande?

1 kommentar:

Carro sa...

Problemet är ju att gallgångarna finns kvar och de kan krampa om jag har förstått det rätt. Så tyvärr finns det inga garantier för att man blir smärtfri efter en op, även om chansen är väldigt stor. Det kan ju vara så att det blir bättre med tiden! Jag kan dock få lätta känningar ibland när jag har ätit fet mat, men inga anfall som tur är *peppar peppar*. Lider verkligen med dig och hoppas innerligt att du slipper fler anfall framöver!
Kram!