fredag 7 augusti 2015

I måndags började jobbet igen. Trodde jag skulle få hjärnsläpp när jag insåg allt som skulle göras men det ordnade upp sig. Jag har en tendens att stressa upp mig när jag ser arbetsuppgifterna torna upp framför mig och jag har väldigt svårt att se ett slut på det. Men jag vet att jag reder upp det bara jag får fokusera och mycket riktigt, jag är i fas :) 
I tisdags cyklade jag till jobbet och det var en skön tur på 40 minuter. Dock känner jag att om detta är något jag ska fortsätta med så behöver jag en annan cykel. Min tre växlade tantcykel är jättego att cykla kortare sträckor på men 2,6 mil kändes i både benen och röven. Så nu är jag på jakt efter en ny cykel. Lutar åt en mountainbike då de har grövre däck och då kan jag cykla även vintertid. 

Vaknade upp med ett rivjärn i halsen i onsdags. Mindre kul. Men bästa vännen Vera blev sjuk i helgen och jag var hos henne i fredags så jag blev nog smittad där. Åkte till jobbet och härdade ut med strepsils och nässpray men idag var det nog. Mitt huvud känns som om det väger fyra ton, så jag åkte hem från jobbet efter bara två timmar. 

Har testat lchf nu i en vecka och jisses så bra jag mår! Inget direkt sötsug och jag går aldrig hungrig. Vilken befrielse! Bonusen är att jag även tappat närmare två kilo. Alltid positivt även om viktnedgång inte är det primära. Jag tappade bort mig totalt vad gällande vettig kosthållning under semestern. Jisses....
Så jag hoppas detta kan få mig back on track! 


Inga kommentarer: