tisdag 22 mars 2011

Var på sjukhuset hela förmiddagen igår för inskrivingsbesök. Det var blodtagning, information, träff med kirurg, dietist, narkosläkare och världens sötaste sjuksköterska om jobbar på avdelningen där jag ska ligga. Det känns bra. Fick också träffat fler som är nära sin operation och fick ventilerat lite med dem, det kändes mycket skönt. Jag är inte ensam, fast det visste jag innan men det är skönt att se ansikten.
Fick förklarat hur viktigt det är med flytperioden innan operation. För om levern inte har krympt så kan de inte operera så därför rekommenderar de 3 veckors flyt innan. Jag flyter ju bara nu i 2½ vecka eftersom jag fick tidigare operationstid.

Jisses... på måndag morgon händer det verkligen. Då blir det min andra födelsedag. Då jag får chansen att börja om på nytt.

Inga kommentarer: