söndag 4 december 2011

Julen för mig handlar om kärlek och familjen. Inte någon tomte eller en hyllning till jesu födelse och framförallt inte om julklappar. All den här köphysterin gör att jag mår illa och blir stressad av julen. Jag har vänner som blir sönderstressade juletid för alla dyra julklappar som ska köpas och som de inte har råd med egentligen. Det är helt galet! Ska en familjehögtid vara så?

Häromdagen när jag åkte hem från jobbet så hittade jag en så bra notis i metro. På Gothia Tower Hotel här i Göteborg har de ställt upp en julklappssäck där man kan lägga en julklapp och på så sätt skänka ett behövande barn i Göteborgsområdet lite glädje.



Sånt här gillar jag! Det är så jumlans enkelt. När du är ute och köper dina julklappar, köp då en extra och åk till Gothia Tower och lägg den i säcken.

Jag köper ju inga julklappar men nu ska jag det, och de ska hamna i den där säcken.

Inga kommentarer: