måndag 16 januari 2012



Jag har gått ett tag nu och funderat på att bli vegetarian. Ett val jag för några år sen inte alls kunde se mig själv göra men... jag väljer ofta vegetariskt när jag äter ute, efter operationen så smakar inte kött lika gott längre och jag har dessutom blivit svagare och svagare i hjärtat gentemot kötthållningen.

Jag blir så illa berörd när jag får se hur djur behandlas. Det gör ont i mig och så kommer jag på att jag själv bidrar till slakten och plågeriet genom att faktiskt köpa köttet!


Så, jag tar ett steg i rätt riktning och tänker nu välja mer och mer vegetariskt framöver och om jag äter kött, ja då är det kravmärkt och ekologiskt. Eller hemifrån, för då vet jag att djuren haft det bra.


Så ni som är vegetarianer, pynta in med mattips i kommentarerna så är ni snälla! Jag behöver alla tips jag kan få.... ;-)

5 kommentarer:

Vera sa...

Dont forget about the quorn and the ädelostsås! :)

Cilla sa...

Haha never ever! Har alla ingredienserna här hemma och hade mumsat loss på den i lördags såvida inte vinterkräket knackat på dörren. Hoppas på att få lagat till en gryta och mumsa på imorgon :-)

Vera sa...

Då kommer jag till dig imorgon! ;) Vet inte om jag sade till dig (vimsig som jag är ibland), men Fru har ju mycket vegetariska alternativ -> http://hemmahosfruc.blogspot.com/

Cilla sa...

Japp har hittat en hel del inne hos henne. Den senaste tofuwoken ska jag apselut testa :) Hittade just Kung Markattas tofu på willys faktiskt :)

Cilla sa...

Och du är såååå välkommen!