onsdag 4 januari 2012

Min hals kliar som ett rivjärn, jag hostar och snörvlar om vartannat och har nu tillråga på allt fått feber. Årets första sjukperiod har slagit till!
Vi är många sjuka på jobbet, det går runt hela tiden och vi måste täcka upp för varandra vilket leder till en massa övertid och därmed också att vi blir helt slutkörda. Ont hjul, moment 22. Jag hoppas på att ett nytt år leder till bättre förhållanden där! Självklart ska det bli bra! Sen...

Nu har jag iaf tiden att läsa! Jag har en hel hög med böcker liggandes som jag vill läsa nu. Har kommit ungefär halvvägs i älskade Arne Dahls nya "Viskleken". Om ni inte läst några utav hans tidigare verk så gör det. Börja från början med "Misterioso" och kör på alla tio böckerna, jag lovar att ni inte blir besvikna!

Som ni kanske uppmärksammat så har just Misterioso gått som en miniserie på svt. Måste säga att jag gillade filmatiseringen även om karaktärerna inte alls stämde överrens med den bilden jag byggt upp.
Men vad kan man säga... filmatisering blir aldrig så bra som böckerna! Det finns inget som klår böcker, så är det bara.
Så jag har lite vånda över min nya rensningsutmaning.... Jag har två fulla bokhyllor med böcker och i dessa står en hel drös med böcker jag älskar och aldrig kan skiljas ifrån men det står också en hel del böcker jag aldrig läst, inte har en aning om vad de handlar om eller hur fasen de ens kom dit. Böcker jag vet med säkerhet att jag aldrig kommer läsa. Så här ska rensas!
Och sen, när det är rensat så är min nästa utmaning för 2012 att läsa alla de böckerna som står kvar så att jag i slutet av året kan säga att jag faktiskt läst alla böckerna jag äger.

Men Arne Dahl alltså.... han gör jag mig aldrig av med!

Inga kommentarer: