måndag 20 augusti 2012

Har varit en trött dag idag, det är en trött dag. Ledig och slutkörd efter helgens jobb, har dock haft en underbar jobbhelg. Jag älskar verkligen mitt jobb och det är väl därför jag inte klarar av att säga stopp.
Var hos terapeuten idag och det var fantastiskt skönt. Jag har insett så mycket om mig själv under den här sjukskrivningen och semestern. Som att jag inte bara har enorma prestationskrav på mig själv yrkesmässigt utan även privat. Jag måste börja bli nöjd med mig själv av mig själv. Att inte enbart bli nöjd då vänner säger att jag har det fint, att jag är så duktig som tränar så mycket osv, för det blir att jag gör allt för deras skull, för att få bekräftelsen från annat håll än mitt egna!

Jag har insett att som jag mår nu så räcker det med att jag t.ex städar köket och diskar en dag, för jag gillar när det är rent och snyggt, och sen kan jag belöna mig själv med gott samvete genom att koppla av med boken och en kopp kaffe på balkongen. Alltså... det här låter säkert helt sjukt för er andra men att städa, diska, tvätta, laga mat, ut och gå, träna, träffa vänner osv kräver så mycket utav mig just nu. Och jag kan omöjligt köra på som jag tidigare gjort. Jag har under så många år levt mitt liv i sjuhundra knyck och nu är det slut med det, jag klarar inte det längre.

Jag har tre lägen på hur jag mår numera. Antigen så är jag hyfsat pigg, klarar av dagen utan större problem och kan göra rätt mycket. Eller så är jag trött (som idag), fixar att göra vissa småsaker men behöver gå och lägga mig och vila. Eller så är jag helt utslagen och kommer inte upp ur sängen. De dagarna får jag ofta dåligt samvete för att jag inte presterar något men har insett att jag måste lära min hjärna att det är okej, jag läker mig själv. Behöver jag en dag i sängen, ja då får jag ta mig det. För tillslut kommer de dagarna bli färre och färre.

Efter terapeuten så var det dags för läkarbesök. Och även det gick bra. Han tyckte jag skulle testa att jobba 75% nu i en månad och sen blir det uppföljning på det. Tacksamhet!!
Sen gick jag hem, åt middag och satte mig på balkongen för att läsa. Nepp, det gick inte. Ögonen gick i kors så jag bäddade ner mig med mesarna och sov i 1½ timme. Som sagt, en dag 2 idag.

Men imorgon... då är det en annan dag!

Inga kommentarer: