onsdag 1 augusti 2012

Det är så otroligt roligt när man inser hur mycket man faktiskt utvecklats när det kommer till träningen. Plankan är en övning jag hållt på med i två år nu men jag minns när jag testade den första gången. Då fick jag stå på knä, att stå på fötterna med raka ben var helt uteslutet, då drösade jag i backen direkt. Jag klarade med nöd och näppe tio sekunder då.
Idag står jag närmare en minut på fötterna med raka ben. Och jag upprepar övningen ca fem gånger.
Man kan även göra plankan ståendes på sidan. Detta har jag alltid trott att jag inte fixar men idag testade jag och det gick som smort! Tungt var det men jag fixade en 20 sekunder på varje sida. Så nu har ytterligare en övning lagts till i min repertoar!

Förövrigt stod jag 40 minuter på crosstrainern idag vilket resulterade i 5,1 km.

Inga kommentarer: