onsdag 16 februari 2011

Ett dygn av plågande migrän har nu äntligen börjat att gå mot sitt slut. Jag känner mig mer och mer som människa igen. Det var ett tag sen jag hade ett migränanfall, det var nästan så jag glömt bort. Men illamåendet och kaskadkräkningarna inatt påminde mig ganska så snabbt.
Huh...
Nu har jag lyckats slänga ihop nån gratängaktig mat med ris och kyckling och annat gottigojs. En utav mina berömda "man tager vad man haver och slänger ihop allt i en gratängform"-rätter. Blir nog gott för magen sen även om jag just nu fortfarande mår illa. Men äta bör man....

Appropå det så fick jag idag tid för inskrivningsamtal till operationen. Fick även tid då jag ska träffa narkosläkaren. Ingen tid för operation än så jag var självklart tvungen att ringa och kolla. Preliminärt operationsdatum är 13 april.
Jisses vad verkligt allt blev helt plötsligt! Många har frågat mig om jag är nervös och jag har alltid svarat nej. Men nu, nu när det är så bestämt och så nära inpå... då blir jag nervös. Samtidigt som jag är glad och lättad över att jag får chansen att opereras innan sommaren. Då kanske jag förhoppningsvis har kommit in lite mer i mitt nya liv och min nya livsstil till semestern. Shit... det här är spännande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, det är ju snart! Tihi. Förstår att du är nervös, men det är ju också vanligt. Vore nog värre om du inte tyckte det. Lots of love

Carro sa...

Oh, det är inte alls lång tid kvar ju. Häftigt! Klart att du är nervös, konstigt vore det annars, men jag är säker på att det blir en fantastisk ny start för dig. :)
Kramar!