lördag 26 februari 2011

Jag har ju gräsligt fett hår med extrem torr hårbotten och det kan vara svårt att hitta balansen. Jag har fokuserat mycket på min torra hårbotten och det har lett till att mitt hår blir fett efter endast en dag. Tvätta håret varje dag är varken nyttigt för håret eller något jag har lust att göra. Igår testade jag något nytt. Läste i en tidning om en hårinpackning med avokado som kunde hjälpa till mot fett hår.
Så detta testade jag igår. Och jag är imponerad. Direkt när jag tvättade ur den så kände jag hur mitt annars så bebislena och mjuka hår var strävt! Har aldrig hänt förut. Fick använda lite balsam för att reda ut håret, vilket jag inte annars behöver. Ska se hur länge effekten sitter i.
Du behöver:
  • 1 mogen avokado
  • 1/4 dl starkt roibosthé (är du blond så tar du kamomillthé)
  • Några droppar citron

Mosa avokadon väl och blanda med övrga ingredienser. Massera in i torrt hår och låt verka ca 30 minuter (min inpackning satt nog i 40 minuter) Tvätta sen med schampo och balsam.


Inpackningen avnjuts bäst med ett glas rött ;-)

Inga kommentarer: