måndag 21 februari 2011

Har ju använt mina produkter som jag köpte hem från jordklok.se nu ett tag så det är väl dags för en liten recension. Jag upplever att min hårbotten blivit bättre men den är fortfarande inte bra. Ska försöka mig på lite andra hemmakurer mot min torra hårbotten.

Sante Schampo Lava Power
Anledningen till att jag köpte just detta schampot var för att det skulle motverka fett hår men njae... det vete fasen om det gjort. Mitt hår blir fett på en dag. Dock luktar det gott, håret känns härligt mjukt och lent och jag behöver absolut inget balsam. Jag hade nog gärna velat att det skulle löddra lite mer. Jag gillar lödder. Fast jag vet att det oftast är vattnet i produkten som gör att det löddrar. Men jag är svag för det.

+ Hårbotten är mindre irriterad. Håret känns härligt rent och det luktar gott.
- Håret blir fortfarande fett på nolltid.

Betyg: 7/10



Bild lånad härifrån.


John Masters Organics Herbal Cider Hair Clarifier & Color Sealer
Den här fräschar upp håret enormt! Jag har tidigare provat att skölja håret med äppelcidervinäger men upplevde aldrig att lukten helt försvann. Klarade inte riktigt av att gå omkring och lukta äppelcidervinäger ur håret hela dagarna.
Men här försvinner doften direkt. Jag gillart!
Håret blir blankt och lent. Och det känns helt klart renare efter en genomkörare med den här. Jag använder den ca en gång i veckan. Skulle gärna göra det oftare! Priset är dock ganska så saftigt för mig.... jag kanske får ge ren äppelcidervinäger en chans till.

+ Håret känns härligt rent och ingen jobbig doft sitter kvar.
- Skulle väl vara priset isåfall.

Betyg: 9/10
Bild lånad härifrån.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är sugen på balsamet från Santé! Det som oftast löddrar i scampo, tvålar och duschkrämer är SLS (sodium lauryl sulfate) och SLES (sodium laureth sulfate) och som är väldigt starkt uttorkande (en av orsakerna varför vi antagligen har kli i hårbotten). Det tar ett tag innan huden återställs antar jag. Jag ska sluta färga mitt hår nu med kemikalier utan det får bli med henna eller citron typ.

Du som har mörkt hår borde kunna blanda äppelcidervinäger med roiboste (var det du som sade det förresten), så kanske doften inte blir så markant? Puss

Cilla sa...

Själv behöver jag ju inte balsam i mitt hår. Men jag har också läst att det ska vara bra! Ibland kan det dock behövas lite eftersom mitt hår blir hur elektriskt och "flygigt" som helst utan :)

Ja det är väl, precis som jag sa, så att man får ge huden tid att återhämta sig från all skit.
Ska inte heller färga håret något mer, det får bli henne för min del också.

Japp, det var jag som sa det där med te. Det får nog bli så. Ska ner och shoppa advokado och te strax. Och citron, det är bra mot fett hår.