måndag 30 maj 2011

Jag har nu sen i januari använt mig av Clearly Gone oljerengöring för att ta bort smink och rengöra ansiktet med på kvällarna. Blandningen innehåller ricinolja och olivolja. Självklart ekologiskt. Min hy mår magnifikt bra utav det och jag kommer aldrig mer gå tillbaka till vanlig rengöring eller ansiktskrämer.
Provade för ett tag sen att köpa en vanlig ansiktskräm från Natuderm men jag kände genast hur den täppte till alla porer i ansiktet och jag började svettas. Något jag aldrig upplever med min oljerengöring.
I kitet du köper från Clearly Gone så får man en Jojobaolja att återfukta huden med. Denna är så sparsam och man behöver enbart ett par droppar till hela ansiktet och halsen. Så den finns det gott om kvar, men rengöringen började tryta för ett tag sen. Så som om det vore på beställning, så la Pernilla ut ett inlägg på sin blogg om hur man blandar sin egna. Sagt och gjort, nu har jag rengöring för att bra tag framöver. Och billigare kan man bara inte hitta!
Blandningen? Hälften ricinolja och hälften vanlig ekologisk olivolja.




Jag tar ca en matsked olja i handen och masserar in detta länge i ansiktet, även över ögonmakeupen då oljan effektivt tar bort den. Sen har jag köpt makeuprondeller i microfiber som jag tar bort ögonmakeupen med. Efter det blöter jag antingen en microfiberduk ( peelingduk) eller en vanlig handduk i varmt vatten och låter den ligga över ansiktet i ca 30 sek. Torkar sedan lätt av och blöter upp igen. Detta upprepar jag 3-4 ggr.
Och om jag känner att det stramar i huden så tar jag bara några droppar av jojobaoljan för att återfukta.
På morgonen blaskar jag bara av ansiktet i vatten och duttar på lite jojobaolja. Mer än så behövs inte.
Perfa!

Inga kommentarer: