tisdag 30 augusti 2011

INGEN är lyckligare än vad jag är idag!

Jag har länge letat efter ett par kängor/boots som man kan ha på hösten och vintern men då mina fötter alltid varit för stora, för breda, för höga och dessutom tjocka så har aldrig några skor utav denna modell passat. Jag gav tillslut upp hoppet och de sista åren så har jag enbart använt walkingshoes och converse. Gympaskostuket liksom. Snygga skor, kängor osv har det aldrig ens varit tal om, jag vet ju att de aldrig skulle passa mig ändå. Och frustrationen man upplever när man inser att man inte ens kommer få ner foten i fanskapet är enorm!
MEN idag! Idag hittade jag ett par skitsnygga boots i äkta skinn som jag sneglade lite på. Lyfte och vred, klämde och drog. Satte ner dem igen och gick vidare, vet ju av erfarenhet att det aldrig kommer fungera. Efter ett tag återvände jag till affären (Din Sko) och tänkte "Va fan... jag kan ju testa" och ni må tro att jag nästan började gråta av lycka när foten hur lätt som helst glider ner i kängan och dragkedjan går att dra upp utan några som helst problem!

Så trots feber, snorig näsa och allmänt kasst mående så lös detta upp hela min dag! Det bästa av allt är ju att de är så snygga till både byxor och tights. Och appropå byxor så måste jag köpa nya eftersom de jag har sitter som säckar. Sicket i-landsproblem ;-)


2 kommentarer:

Vera sa...

Jättefina! Jag tänker ett par snygga ekostrumps i dessa stövlar som tittar fram. Sådant tänker jag på idag.

Cilla sa...

Ja! Randiga ekostrumps :)