torsdag 25 augusti 2011

Jag märker att jag blir mer och mer öppen om min operation. Igår satt jag med en ny arbetskamrat och faktiskt berättade hur mycket jag vägde då jag påbörjade mitt flyt. En fråga nära vänner förut ställt mig många gånger men det tagit ett bra tag innan jag vågat berätta. Numera ser jag min resa verkligen som något bra och genom att berätta och vara öppen så visar jag för mig själv att det inte är något att skämmas över.
För när folk frågar mig hur mycket jag gått ner och jag säger 34 kg så förstår de ju att jag måste vägt mycket. För jag är ju inte pinnsmal nu... jag har ju fortfarande en hel del kilon kvar att gå ner. Och det syns det också.
Så igår var det som att jag verkligen bestämde mig för att vara fullkomligt öppen och ärlig mot folk som frågar, för då är jag också ärlig gentemot mig själv :)

Bra Jähnke!

Inga kommentarer: