tisdag 4 oktober 2011

Jag hatar verkligen telefonförsäljare! Det är ett yrke jag aldrig i helvete skulle kunna titulera mig som, att de inte skäms de jävlarna. Morr, spott, fräs....

Jag har ett mobilabonemang som gör att jag ringer gratis till alla fasta telefoner, det enda jag betalar är en uppkopplingsavgift. Detta har gjort att jag inte skaffat mig fast telefon. Nu fick jag ett erbjudande för ett tag sen från min bredbandsleverantör och fick då ett telefonabonemang på köpet. Eftersom jag fick ärvt mormors vackra kobratelefon från 50-talet så har jag kopplat in den. Men jag kan inte ringa då ip-telefoni tydligen inte är kompatibelt med lurar från den tidseran ;-)
Skit samma. Folk kan ringa hit om de vill. Men då jag inte gett ut nummret till någon så är de enda som ringer just förbannade jävla telefonförsäljare! Det har nu gått så långt att jag ignorerar telefonen varenda gång den ringer. Vad är då meningen med att ha den???
Nu har jag tänkt om. Jag måste bli lite mer bestämd och stå på mig. Så nu har det ringt några försäljare de senaste dagarna och precis när de sagt vartifrån de ringer så säger jag resolut: "Nej tack!" och lägger på luren.

Känns så jävla gött! Lämna min lur ifred era förbannade pestar!

3 kommentarer:

Carro sa...

Har du inte NIX:at dig då?

Cilla sa...

Nixpix! ;)
För man måste nixa sig från det nummer som ska nixas och eftersom min kobratelefon inte vill kompabilitera sig med ip-telefoni så går det junte :) Jag får väl helt enkelt skaffa mig en "vanlig" telefon också :)

Carro sa...

Ouch... just det. Återvändsgränd. ;)