torsdag 11 februari 2010

Funderingar

Min veckoplanering rök redan i måndags. Jag blev sittandes på Blå Stjärnan med Yoga och en veterinär fram till halv sex på kvällen. Min stackars lilla gumma har en tandsjukdom, FORL, och det innebär en hel del besök hos veterinären framöver, mediciner, kostförändring, tandborstning och en hel del dyra kostnader... Men så länge hon inte har ont så gör det inget, för sjukdomen kan vara extremt smärtsam.
Så när hon är klar för denna gång så är det Calles tur, det är lika bra att kolla upp hans tänder också.
Så någon tvättning blev det inte i måndags utan den tog jag i tisdags istället. Efter vår första riktiga handledning med psykologen. Jag fick lättat mitt hjärta och sagt att jag tycker att jag får ta hand om allt för mycket saker, att allt vi bestämmer ska göras bara läggs på hög och inväntas att någon ska ta hand om det. Denna någon blir 99% av gångerna jag. Det kändes bra även om jag hade lite svårt att uttrycka mina känslor, men det är nog något som blir bättre framöver.
Och igår skulle jag ju hälsat på hos Cissi och Ryno men vart tvungen att jobba kvällen istället. Nåväl, det är ett utmanande arbete jag alltid velat ha ;-)

Idag har jag ÄNTLIGEN fått mitt internet lagat! Woooohhoooo! Krävs nästan en glädjedans för det! Har pratat med telia och som kompensation så får jag surfa gratis i tre månader. Måste säga att det känns extremt generöst så jag tackar och bockar. Träning blev det dock idag så något i min planering har stämt :-)

Igår fick vi ett tungt besked. Daniel lämnade oss långt innan hans liv ens knappt fått börja på rikitgt. Mina tankar går hela tiden till hans familj, hans underbara mamma och fantastiska bröder. Jag hoppas du har det bättre nu lille vän...
Och iår är det fem år sen Ia lämnade oss. För nästan exakt fem år sen fick vi veta att det inte längre gick att göra något, cellgifterna fungerade inte längre.
Det är hemskt att sådana här händelser ska till för att man verkligen ska vakna upp och uppskatta det vackra och underbara människorna du har i din närhet.
Jag älskar min familj!


Do not stand at my grave and weep;
I am not there. I do not sleep.
I am a thousand winds that blow.
I am the diamond glints on snow.
I am the sunlight on ripened grain.
I am the gentle autumn rain.
When you awaken in the morning's hush
I am the swift uplifting rush
Of quiet birds in circled flight.
I am the soft stars that shine at night.
Do not stand at my grave and cry;
I am not there. I did not die.


Ta hand om varandra!

Inga kommentarer: