söndag 7 februari 2010

Söndagsångest

Det var längesedan jag hade det, ångest på en söndag. Men idag har den krupit sig på mig. För tillfället är inte jobbet roligt, det är bara jobbigt. Med massvis av projekt som bara blir liggandes för tiden finns aldrig att ta tag i dem. Eller så krävs min insats någonannastans. Hopplöst... Jag har ju mitt projekt som tillhör min utbildning men sen har även mitt team ytterligare ett stort projekt på gång och det tar tyvärr mer tid och energi. Men samtidigt så är det där som det behövs mest. Blir lite moment 22 över det hela.
Hur ska man få tiden att räcka till? Jag vill pyssla här hemma, träna, umgås med vänner och samtidigt bara njuta av här och nu. Men just nu är det svårt utan planering. Så jag, som alltid hatat detta, får börja med veckoplanering som jag strikt måste hålla mig till. Annars kommer jag försumma mig själv och mina vänner. För att jobbet tar för mycket energi. Men jag får gå på handledning iaf och det tror jag kommer underlätta en hel del i processen.
Men veckoplanering blir det! Detta ska göras efter jobb;

Mån: Tvätta
Tis: Träna
Ons: Träffa Cissi
Tor: LEDIG! Träna
Fre: Fredagsmys
Lör - Sön: Jobb

Vi får se på söndag om det blev som jag tänkt ;-)

Såg en riktigt underbar feelgood film häromdagen. 500 days of summer. Man skulle kunna tro att det är vilken kärleksbubbelfilm som helst men icke då! Sen att Matthew Gray Gubler är med gör inte den sämre ;-)
Den här låten rullar dagligen i min spotify. Enjoy!



1 kommentar:

Cissi sa...

Ååh! Vad söt du är som länkar till mig! *glad*