fredag 5 februari 2010

Kattäventyr

Då är Yogas steriliseringsäventyr äntligen över. Stygnen är borta och tratten lämnade vi på Blå Stjärnan. Hon är lycklig och tvättar sig hysteriskt hela tiden, tratten har ju liksom förhindrat det förut. Hon har dessutom fått en rejäl hängmage numera, men det blir väl förhoppningsvis lite bättre när hon ätit upp sig lite. Hon är så mager! Har ju inte ätit ordentligt under den här.... förnedringstiden med tratt ;-)
Vad historien slutar på kostnadsmässigt vet jag inte. Enligt de på Blå Stjärnan så ligger det hos veterinär just nu för reglering och, om jag fattade det rätt, så kommer hela (?) beloppet skrivas av? Jag hoppas vid stjärnorna och månen att jag fattat det rätt ;-)
Själv är jag nu ledig i tre dagar. Riktigt skönt! Hela mitt huvud känns som svullen bomull, mina ögon är röda och mosiga, bihålorna värker och näsan rinner. På väg att bli sjuk kanske? Tror ni det? Men här hemma finns saker som måste göras. Diska, dammsuga, tvätta, handla kattsand.... Puh, lika bra att sätta igång när jag fortfarande har lite energi kvar. Men först... KAFFE!

2 kommentarer:

Vero sa...

Åh, vad lycklig den lilla prinsessan Yoga måste vara nu! Krya på dig darling! <3

Cissi sa...

Ha ha! Jag gillar verkligen titeln på den låten!

Tack för att du tror på mig! Kram