söndag 21 februari 2010

Vinternostalgi

Jag är verkligen inte direkt snöälskare men igår när jag var ute och gick så måste jag erkänna att jag blev varm i hjärtat. Denna vintern påminner mig om mina barndomsvintrar i Varberg. Med massor av snö, pulk och skidåkning vid stora lekplatsen, snöbollskrig i våra snöborgar, gemenskap och glädje... massor utav glädje. Jag har verkligen haft en helt fantastisk uppväxt. Platsen jag växte upp på har gett mig så många otroligt fina minnen. Så ni som säger att barn far illa av att växa upp i en stad kan slänga er i väggen, och gör det jävligt hårt. Jag har växt upp i något som idag skulle kallas för "ghetto" och det var underbart! Vi hade en sådan fantastisk gemenskap, det var glädje, liv och skratt. Det fanns alltid något att göra, någon att leka med. Vi hade fritidsgården och sommartid fanns husknuten. Föräldrarna var engagerade av våra liv, de deltog i våra aktiviteter. Det var gårdsfester och stora gemensamma midsommarfiranden. Brännbollsturneringar....

Jag har Varberg och Sörse i mitt hjärta för alltid!


Yoga skäller på mig mest hela tiden. Antar att hon vill ha mat eftersom hon spydde upp allt hon hade i sin mage förut i soffan.
Håller på och tvättar. Fick städat också med tanke på Yogas kaskadkräkning, rev då ner ett glas i golvet så det var lika bra att fortsätta dammsuga resten utav lägenheten också.

Inga kommentarer: