onsdag 4 augusti 2010


Efter att ha haft min mobil liggandes ute på tradera i flera omgångar och enbart fått maxbud 180 kr för den så bestämde jag mig för att testa Love2recycle. Där får jag 380 kr för den om de anser att den är i funktionellt skick. Min mobil är ju inte gammal och fullt funktionell, det var ju bara jag som tröttnade på dess komplicerade layout. I-landsproblem, jag vet....
Har dessutom två andra gammla mobiler liggandes här hemma som jag slängde med på köpet, den ena fungerar inte men den fick jag ändå 30 kr för. Plus en annan som fungerar som jag blev erbjuden 201 kr för.
Upplägget verkar väldigt enkelt. Jag anmäler mobilerna på hemsidan, de skickar hem vadderade kuvert tillsammans med överlåtelsehandlingar, jag skickar tillbaka och anser de att mobilerna är som de ska så får jag pengarna insatta på mitt konto. Så går det som det ska så tjänar jag 611 kr på den här affären.
Och det bästa av allt.... det är en miljömedveten sida som jobbar för ekologisk medvetenhet. OCH för varje såld mobil så går 10 kr till barnrättsorganisationen Plan Sverige.
Så jag återkommer när jag avslutat affären och vet hur det gått.

Inga kommentarer: