torsdag 19 augusti 2010

Idag så körde jag först styrka på gymmet och avslutade med kondition. Min kondis är ju som sagt nästintill obefintlig, något vidare flås finns alltså inte. Men häromdagen fick jag hem nya numret av ToppHälsa, världens bästa tidning, och i den fanns en löparskola med Maria Akrakas. Hon hade lagt upp ett 6 veckors schema för att hitta bästa joggingformen och flåset. Tänkte att jag skulle prova mig på detta. Som jag sagt förut så har jag som mål att kunna ge mig ut och löpträna. Än så länge väger jag för mycket och mina leder tar allt för mycket stryk, plus att mitt diskbråck protesterar vilt. Så... jag kör min kondition på crosstrainer eller cykel.
Så jag kör detta schema på crosstrainer.
Vecka 1: 30 minuter. Jogga 1 minut, gå 1 minut.
Vecka 2: 40 minuter. Jogga 2 minuter, gå 1 minut
Vecka 3: 45 minuter. Jogga 3 minuter, gå 2 minuter
Vecka 4: 40 minuter. Jogga 3 minuter, gå 1 minut
Vecka 5: 3x10 minuter jogg. Vila två minuter mellan passen (jag tänker gå)
Vecka 6: 2x15 minuter. Spring snabbare än vanligt.
Nu bör min kondis vara förbättrad... hoppas jag, haha. Där man ska jogga ger jag järnet. Gjorde så idag iaf och det kändes. Järnet för mig. Jag sätter mina egna gränser och mål, jag jämför mig inte med andra (mitt egna mantra)

Vi får se hur det går. Jag hoppas att crosstrainern kommer ge resultat, för bättre kondis vill jag verkligen ha.

När jag kom hem låg jag på spikmattan i närmare en timme. Nu sippas det på en kopp kaffe och för att dämpa det värsta pms monstret så har jag köpt hem glass. Isglass. Cars från triumfglass, en utav de kalorifattigaste glassarna. Smakar helt okej och dövar monstret bra.
Men piggelin är bättre. Mycket bättre. Och bara 5 kalorier mer än Cars.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej och tack för din kommentar, vad roligt att hitta hit =)
Ja, visst kan vi klara det och om inte annat så kan man gå ner i vikt till ett bmi som godkänner operation och få en mycket bättre hälsa genom träning så att operationen utförs på en friskare starkare kropp som förmodligen kommer återhämta sig bättre och därmed minska risken för komplikationer =D Jag började det hela som just de tankarna att börja förbereda sig redan nu men ju mer tiden har gått så har jag mer och mer insett att jag kanske faktiskt klarar detta själv eller att jag hinner redan bli klar innan jag får en operationstid. Vi får se men det skulle kännas bäst att klara det själv såklart=D Men visst är de skönt med en "nödutgång"! Massa lycka till! Känn dig med blogg förföljd haha=)