lördag 7 augusti 2010

Precis hemkommen efter en timmes rask promenad. Skönt att börja dagen på det viset. Det gör gott både i samvetet men också i min rygg.
Efter att jag fick mitt diskbråck för ett år sen så har jag nu fått ischias. Vilket gör.... ont. Det enda sättet att hålla ischiasen någorlunda lugn, som fungerar för mig, är att gå promenader varje dag. Jag märker direkt när jag varit för lat och inte tagit mig ut och gått. Jag får ont direkt.
Så man kan säga att det gör inget att slappa lite på sin semester, men för mig gör det mycket. Två dagars uppehåll och jag får ont. Men går jag för mycket utan att strecha ordentligt så får jag inflammation i slemsäckarna istället.... haha, livet är en underbar plast. ( Ja, jag skrev plast medvetet)

Det gäller att ha bra musik i öronen om man är ute och går själv. En låt som alltid får mig att börja studsa och le är den här. Bättre riff får man fan leta efter!



Rock on!

Inga kommentarer: