onsdag 6 april 2011

Det händer saker i mitt liv just nu, det rör på sig och det rör på sig fort. Har fått ett erbjudande jag inte riktigt vet om jag varken vill eller har råd att tacka nej till. Det innebär spänning, något helt nytt, utmaning till max och det är ju aldrig fel men... om jag tackar ja förlorar jag min trygghet jag har nu, det härliga, det jag älskar. Men jag slipper också en massa som jag inte älskar... Suck.
Ni förstår säkert att jag pratar om ett jobberbjudande va? Nåväl, jag ska fundera några dagar så får vi se.

Förövrigt så kändes det extremt tomt och ensamt när mamms åkte hem igår. Ledsamt ensamt. Har vant mig lite mer nu men det är mysigt att ha folk här på besök. Och mamms har hjälpt mig med så mycket under dessa dagar! Inte nog med att hon hjälpt mig rensa garderob och städa ut, hon har också hjälpt till med att fylla på förråden ;-) Fick storhandlat, tvättat toktvätten allan och det bästa av allt. Jag köpte mig en cykel! Har länge pratat om att jag vill ha en cykel och nu blev det av. Med tillhörande hjälm, såklart. Köpte även väskan jag suktat efter ett tag. Den vita converseväskan.
Vi ordnade lite ute på balkongen också. Hängde upp krukor och köpte små påskliljor att sätta i så nu ser den lite mer ombonad ut. Härligt!

Fick börja med purémat igår. Vilket smakade ljuvligt gott! Jag har hela tiden haft svårt för att få i mig soppor nu under flytperioden, har mått illa vid bara tanken på det. Men igår lyckades jag bla. få i mig lite havregrynsgröt, knäckemacka med leverpastej, mosad potatis med mosad morot och en halv laxfilé och knäckemacka med keso på. Keso!? Jag har aaaaldrig egentligen gillat keso. Igår älskade jag det och längtar efter att få äta en kesomacka till. Hmmm? Har hört talas om att smaklökarna skulle ändras efter operationen men trodde faktiskt inte på det. Men se, jag har blivit överbevisad! Är fortfarande förvånad över hur bra det går att äta och dricka. Behöver inte dricka så små klunkar längre och ätandet gick ju kanon igår. Men än ska jag väl inte ropa hej....

Idag ska jag hem till Åsa på lite kaffe. Ska bli kul att ses igen, det var ju säkert.... 2 veckor sen sist!
Så trots regn så blir det här en bra dag!

Inga kommentarer: