fredag 22 april 2011

FREDAGS-FREDAG!!!!

Vi brukar säga så jobbet när vi har fredag som de flesta har. En fredag då man går hem från jobbet på eftermiddagen och sen är ledig hela helgen. För oss sker det ju bara varannan helg... men istället får vi ju ha blandannat måndags-fredag ibland :)
Nu är det alltså ledig helg och det känns underbart. Även om morgondagen får gå åt till att tvätta och skura lägenheten. Calle, den lilla älskade odågan, har diarré. Hans känsliga mage och knäppa nerver har väl förstört det för honom nu och det är bajs... överallt. Känns det som ;) Denna katt är något udda eftersom han tycker det är äckligt att bajsa i vanliga fall och nu när han är lös i magen så är det värre än värst. En mardröm... så då hamnar det lite varstans. En mardröm för mig.
Så nu är det kokt fisk, ris och morotspuré som gäller. Vilket Calle glatt äter men kräsna Yoga rynkar mest på näsan.... Nåväl, dieten brukar göra susen när han får sin stressmage.

Själv mår jag fortfarande kanon. Fick höra i onsdags då vi var ute och bowlade med jobbet att det lyser och strålar om mig. Och jag känner själv att jag strålar. Jag är lycklig. Kalla det vårkänslor eller vad som helst men det är många positiva vindar som blåser i mitt liv just nu. Jag ser på mig själv att jag tappat 15 kilo, jag har fått ett nytt jobb fullt med utmaningar och jag trivs så gott med mitt liv. Den här känslan ska jag försöka behålla och plocka fram när downperioderna kommer.

Nu blir det kaffe på balkongen med fröken Yoga. Hon älskar balkongen! Det gör ju även jag...

2 kommentarer:

Helena sa...

Allt utom Calles mage lät ju bra där. Hoppas ni får en trevlig helg. :)

Carolina sa...

Åhh va härligt att läsa om viktnedgången .. Längtar tills jag är där!!