onsdag 13 april 2011


Hittade den här handkrämen på Kronans Droghandel för ett tag sen och köpte hem. När man hittar ekologiska produkter till bra priser, på lättillgängliga ställen dessutom, så måste man ju bara prova!
Den är märkt både med Svanen och Ecocert vilket absolut uppskattas.

INFO:

Ekologisk certifierad handkräm med ekologisk fläderblomma och solrosolja. Verkar fuktighetsbevarande och skyddar torra händer. Utan parfym och färgämnen.

Inci: Aqua, Helianthus Annuus Hybrid Oil*, Shorea Stenopter Seed Butter, Glyceryl Stearate, Cetearyl Alcohol, Glycerin*, Butyrospermum Parkii Butter, Prunus Amygdalus Dulcis Oil*, Cetearyl Olivate, Sorbitan Olivate, Sambucus Nigra Flower Extract*, Tocopherol, Glyceryl Caprylate, Xanthan Gum, Sodium Gluconate, Citric Acid, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate.

* ekologiskt odlade ingredienser

Vad tyckte då jag? Hmm... inte alls faktiskt. Till handkräm är den riktigt dålig. Alldeles för... jag vet inte hur jag ska beskriva det men mina extremt vintertorra händer blev sträva och tog inte alls emot den här krämen bra.
Men däremot så gör mina fötter det! En utav de bästa fotkrämer jag testat faktiskt. Så även om krämen inte fyllde sin huvudfunktion hos mig så hittade jag ett annat användningsområde och där är jag grymt nöjd.
Så den här köper jag absolut igen. Till mina fötter.

Inga kommentarer: