måndag 11 april 2011

Precis som Pernilla så har även jag funderat över en del med det där med köpstopp. Att ha en köpstoppsmånad nu i maj borde passa ypperligt eftersom jag får en skitlön nu i slutet av april då jag varit sjukskriven i tre veckor. Jag vill dessutom uttöka mitt köpstopp. Utvecklas. Samtidigt så kanske det inte är bästa tiden att göra det nu eftersom jag framöver kommer tappa ganska mycket i vikt och därmed kommer behöva köpa en del kläder. Men å andra sidan så vill jag verkligen utvecklas och bli en mer långsiktig konsument.
Så. Jag har dealat med mig själv och kommit fram till att jag ska ta mig ett köpstopp, helst över hela sommaren. Men, att jag får göra vissa undantag eftersom det kommer finnas saker jag kommer att behöva och samtidigt vill kunna unna mig. Bra och rena varor.
Maj månad blir en absolut köpstoppsmånad. Sen efter det så kör vi vidare i tre månader. Juni, juli och augusti. I september, beroende på viktnedgång, så tänker jag unna mig en rejäl shoppingtur. Förmodligen Ullared :)
Men vad för regler, vad som är okej för mig att köpa under dessa månader har jag inte bestämt än. Det är något att fundera på.... förhoppningsvis så kommer jag undefund med att jag inte behöver något och håller kvar mitt totala köpstopp. Men... det är nog en utopi, haha.

    Inga kommentarer: