onsdag 2 november 2011

Första passet på min utmaning avklarat! Och vilket pass sen då!!
Eftersom min styrketräningspartner Stefan är på jobb utomlands i två veckor så misstänker jag att jag kommer befinna mig gaaanska så mycket på löpbandet under den tiden. Och så gjorde jag även idag.
Det blev 35 minuters pass som vanligt men... utav 3,8 km så sprang jag 3 km och gick enbart 800 meter! Började med att springa 2 km och sen gå 500 meter, sen sprang jag ytterligare 1 km och avslutade med 300 meter gång.
Cilla. Sprang. Två. Fricking. Jävla. Kilometer. I. Ett. Sträck!!

Har insett att jag gick ut med för snabbt tempo. Alla tidningar som jag numera plöjer om löpning så står det att man ska börja med att springa ganska så långsamt och sen öka upp tempot när uthålligheten kommit. Så därför drog jag ner lite på tempot och se, det gick ju klockrent!

Inga kommentarer: