lördag 19 november 2011

Hos Pernilla hittade jag en bild på världens snyggaste väska! Det är en Rag Bag och finns att köpa här.
Det bästa av allt är att den är gjord av återvunna tesäckar!
"Återvunna tesäckar från indiska teplantage i väskform. Lokala ”rag pickers” samlar in tesäckar från hotell och restauranger, tvättar och syr väskor av dem. Varje väska blir helt unik baserat på vilket plantage tesäcken kommer ifrån och hur de som syr väskan väljer att skära säcken. Väskorna fodras med svart tyg. Fodrat fordral för lap-top upp till 17". Sidofack."



Den finns som datorväska (se bild) och messengerbag. De har även tillverkat en vanlig axelremsväska i återvunna brandslangar.

Jag blev huvudstupa förälskad i datorväskan även om jag inte äger en laptop (men tänk dock vad många böcker jag får ner i den!)

Så den här får minsann bli en julklapp till mig själv. Den ska bäras med stolthet!


1 kommentar:

Millas Hälsoblogg sa...

Visst är de fina.
Kunde du länka till deras sida? det kunde inte jag blogger hittade bara på en egen kod.