fredag 10 februari 2012

1 mars.
Då börjar jag min facebookfria månad. Har redan en massa projekt snurrandes i huvudet på allt jag ska göra på all den tid som kommer ges till övers.
Idag tycker jag att internet, och då speciellt facebook, tar upp allt för mycket av min tid. Jag har blivit beroende av ett socialt medie och det är ju helt galet egentligen! Så 1 mars så kommer jag logga ut och sen ge fasen i att logga in igen på minst en månad. Känner mig lätt i sinnet av detta beslut och heliga makaroner vad kreativ jag känner mig redan nu!
Jag ska till exempel:
  • Rensa alla papper, sortera och ordna upp
  • Rensa och ordna i köksskåpen
  • Slipa ner mitt köksbord och mina stolar och sen måla dem vita
  • Slipa ner min brudkista och måla den vit
  • Fixa i köket, plocka ner tavlor och sätta upp mormors fina broderade bonader
  • Ta bort sängramen (sälja den och sängborden) och sätta upp sängen bara på ben, fixa en fin sängkappa med volang
  • Sälja min tv-bänk och fixa en ny. Gärna renoveringsobjekt som jag kan måla... vitt!
Nu är det dags att förändra lägenheten! Wohooo!

1 kommentar:

Vera sa...

Alltså, jag är så där kreativ när jag egentligen borde sitta och plugga till min tenta. Jag städar, pysslar, gör bröllopskort till H & R, fixar, skruvar, städar. Oh, my gush.