tisdag 28 februari 2012

Bild lånad från jordklok.

Jag har nu beställt mig en menskopp. Har länge tänkt att jag ska göra det men bekvämligheten med tamponger är för stor. Dock är det ju en sjuhelsikes kostnad egentligen om man tänker efter! Så nu tog jag steget och beställde mig en menskopp från jordklok.se

Den är gjord av silicongummi och de säger att den är hållbar i minst 10 år. I vilket fall så blir det mer ekonomiskt än tamponger och snällare mot vår moder jord.
Så jag får väl återkomma med en recension... på menskopp. Ordet låter verkligen inte så trevligt, haha!

4 kommentarer:

Vera sa...

Lingonkopp! Jag tänkte också slå till nu. Känns helt bizarrt att använda engångsskydd som dessutom påfrestar miljön både på insidan som utsidan! Bra gjort älskade vän!

h sa...

Jag gillar min. Känns mycket fräschare än tampong. :)

Unknown sa...

Ni får jättegärna recensera båda två. Jag är nyfiken!

A sa...

Skall bli intressant att höra vad du tycker. Skulle oxå gärna prova.