lördag 18 februari 2012

Tog världens bästa beslut igår. Jag plockade ut två semesterdagar och blir nu ledig hela veckan.
Kände genast då jag kom till jobbet i fredags hur jag spände mig, hur nerverna la sig utanpå mitt skinn, hur glömsk jag blev, hur utmattad jag blev... Jag har ju varit utbränd en gång för många år sen och jag vill inte dit igen. Men jag känner igen tecknen, apatisk, ingen ork till något, otroligt glömsk och segtänkt och sjukt trött hela tiden.
Så chefen tyckte jag gjorde rätt i att vara hemma och hon skickade med en liten guldstjärna som bevis på att jag gör ett bra jobb (ett litet internt skämt vi har på jobbet)

Nu blir det några dagar då jag enbart ska vila och ta det lugnt. På tisdag ska jag åka ner till Varberg och få mig en rejäl omgång av ryggen utav min svägerska som är massör. Det är verkligen behövligt då jag har så otroligt många låsningar, har gått omkring med huvudvärk i en över en vecka nu.

Andas, leva, njuta och vila. Ledord för mig framöver...

2 kommentarer:

Vera sa...

Var rädd om dig gumman. Du ska inte hamna i väggen med en fetsmäll igen. <3

Unknown sa...

Bra att du lyssnar på dig själv och tar hand om dig! Kramar <3