tisdag 1 november 2011

100% naturlig och komposterbar tandborste!



Har testat denna tandborste där skaftet är gjort av bambu och stråna av bambukols fiber (bio polymer helt utan plast, från bambu cellulosa).
Jag var lite skeptisk till en början då jag har en ganska så stark aversion till att stoppa trä i munnen, ett tag var det så illa att jag inte ens kunde äta glass från glasspinnar. Men jag har alltid ryst extremt mycket då ngn tuggar på till exempel en glasspinne. Så ni kanske förstår min tvekan till denna tandborste?
Men, jag måste säga att jag gillarn! Den är som vilken tandborste som helst. Och väldigt mjuk i stråna vilket är en fördel för tandköttet. Många tenderar att borsta sina tänder för hårt och då passar det ypperligt att ha en borste med mjuka strån. Dock kommer väl aldrig jag stå och tugga på den... men varför göra det?
Priset är väldigt bra även det (med tanke på att du kan lägga denna tandborste på komposten när den gjort sitt istället för att slänga ytterligare en i plast på vårt berg av sopor)

Kostar 49:- och finns att köpa hos Maryfly, såklart!

Inga kommentarer: