söndag 23 maj 2010

Jag har uppfinningsrika grannar. När man inte har ngn balkong så klättrar man ut genom fönstret med en klappstol och sätter sig på byggnadställningen utanför istället! Smart eller hur? Det absolut roligaste av allt, som jag nu legat och vridit mig på golvet av skratt åt, är att han sitter och läser högt varenda artikel ur fredagens metro! På den grövsta göteborgskan också. Underbart! Ibland slänger han in kommentarer som; "Oj, nu är tidningen nästan slut, vad ska jag då läsa?" och "Har du sett på fan!?"
Han läser till och med annonserna högt! "Billiga frukostägg" och "Resultatet av undersökningen; Willys har de lägsta priserna". Och så syntolkarna han varenda bild i tidningen. Underbart, underbart, underbart!
Han har gjort min kväll! Jag har ont i magmusklerna... haha.

Har haft en helt okej dag på jobbet. For till Liseberg, vilket jag inte alls var sugen på men väl där så vart det faktiskt riktigt lyckat. Solen har strålat hela dagen och det har varit sådär lagom varmt. Lovely!
Efter jobbet for jag hem till mitt älskade torg, gick in på Willys och köpte en dricka och slog mig sen ner i solen och njöt. Boken och John Mayer var självklart med ;-)



Det är vackert utanför mitt fönster, eller hur?








1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså, grannarna i ditt hood är ju helt underbara! Minns du spanjoren som gol in våren i bar överkropp varje kväll?