måndag 31 maj 2010

Huh. Jag är en sådan språkpolis. Vilket jag egentligen inte alls borde vara för jag använder säkert inte heller vårt svenska språk korrekt alltid.
Men vissa saker ger mig rysningar när jag ser... som "våran bil" eller "vårat hem" osv. VÅR bil och VÅRT hem! Hur svårt ska det vara? Det ser, i mina ögon, illa ut att skriva vårat och våran. Men jag vet att det är numera accepterat att skriva så. Brrr....

Men för att hoppa till något helt annat. Har nyligen kommit hem från en underbar kväll vid havet med mina underbara klasskamrater från tolklinjen. Utan dessa tjejer hade den utbildningen varit döden.
Christina och Martin har köpt sig ett underbart hus precis vid havet. Jag är inte den som brukar bli avis på hus eftersom jag är en rotad lägenhetsmänniska men här skulle jag lätt kunna tänka mig att ha ett litet sommarhus. Så underbart charmigt! Och snacka om att vara bortskämd med vacker solnedgång varje kväll.....

Michaela, jag, Cicci, Christina och Pehtra.



Solnedgång i Vallda

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser ut som Du har haft en underbar kväll? Vilken solnedgång gumman!