lördag 28 augusti 2010

Dagens träning:

Promenad: 30 minuter rask takt

Styrketräning: 30 minuter varierade muskelgrupper. Ökade på vikterna med 2,5 kg

Crosstrainer: 30 minuter = 4,66 km (samma som förut men det flöt på mycket lättare nu. Tror jag är redo att öka till 40 minuter...)


Ibland tittar jag på Biggest Looser för att få lite inspiration. Jag gillar programmet stenhårt för tränarna kör verkligen slut på deltagarna. Precis sådär slut som jag önskar bli, men som jag inte vågar än. Jag vågar inte ta ut mig så mycket, hör ni själva hur löjligt det låter?
En utav deltagarna sa en dag något mycket klokt. Hon sa att när man väl har sprängt den första gränsen för vad man inte trodde att man klarade av, så klarar man allt. Och det är så sant! Tanken påverkar resultatet så otroligt mycket. Förr trodde jag att jag inte klarade mer än 10 minuter på crosstrainer och det var knappt att jag gjorde det också. Men positivt tänkande tar dig långt! Idag klarade jag som sagt 30 minuter utan svårighet och jag känner att jag måste sätta nytt mål för att utvecklas. Så nu är det 40 minuter som gäller härdanefter.

Vill ni ha mer inspiration så kolla på den här killen. Där kan vi snacka om att klara allt. Vilken glädjeinspiration!

Inga kommentarer: