tisdag 20 april 2010

Jag har köpt mig en ny mobiltelefon. Känner mig just nu verkligen som slösa från serien Spara och Slösa, (om ni minns?)
Men jag är så satans irriterad på den jag har även om den är ny. Den är krånglig, komplicerad och jobbigt slö. Nej tack, den läggs ut på tradera eller ngt när jag fått hem min nya. Förstår inte varför jag fick försäljaren till att övertala mig att ge upp min älskade ericsson och köpa mig en samsung? Nåväl, om några dagar ligger den här skönheten här hemma.
Sen blir det att följa Veras exempel och ha en köpfri månad. Så maj kommer bli min köpfria månad. Hugaligen, ska bli spännande att se om jag klarar av det. Och spännande att se hur mycket pengar man sparar på allt onödigt man köper på sig. Ny mobil tillhör verkligen kategorin "onödigt" men men.... En feletån må jag ha! Min belöning för mina 10 kg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Go Cilla, Go Cilla! Jag ska snart ha en köpfri månad igen - men jag ska vara bättre förberedd, och ha mer linjer att följa! Som sagt, det är inte helt enkelt. :)