tisdag 13 april 2010

Solkatter


Katterna ligger utsträckta på mattan i solen och jag sitter här med en kopp kaffe. Ska, så småningom, ta tag i kaoset här hemma och städa iordning inför bokklubben på fredag. Vill bara passa på att njuta av den där braiga känslan jag har inom mig just nu. Igår var jag så trött på allt, ville göra en gigantisk förändring av mitt liv. Sälja allt jag äger och bara dra iväg. Ålderskris kanske? ;)
Träffade upp Jennie och tog en promenad med henne efter jobbet. Blev på mycket bättre humör. Kroppen är fortfarande full av rastlöshet och har en enorm längtan efter något nytt men när man har sådär fina människor i sin närhet som jag faktiskt har så känns det lite lättare. Jag vet att det spelar ingen roll hur många gånger jag än bryter upp och flyttar för att börja om på nytt, förändringen måste ske inom mig. Men en resa långt bort kan jag allt unna mig. Det har varit planen ett bra tag och den planen är kvar, jag sparar.

Även idag har vi underbart vårväder här i stan. Ska ut sen på en promenad runt på Hisingen. Mina nyinköpta löparskor får bli mina promenadskor. Har insett att mitt diskbråck INTE klarar av att jogga. Aj, aj, aj, aj....

Ut med er och andas sol!

Inga kommentarer: