söndag 4 april 2010

Man lär så länge man lever.

Så säger alltid min mamma. Men jag börjar tvivla på den frasen, eller så är det som så att jag egentligen inte lever för nog fan lär jag mig aldrig. Nu har jag spenderat en påskhelg i frosseriets tecken. Mat och andra godsaker står mig upp i halsen och jag mår rejält illa nu. Blärgh.

Fick träffat krutmormor i lördags. Hon är numera 99 år gammal. Fast hon tycker vi ska vända upp och ner på siffrorna istället så hon blir 66 år. "Hade bara mina ben orkat så hade jag dansat!", sa hon till mig i fredags när vi talades vid i telefon. Det är underbart att hon är så pigg och klar i huvudet.
Vivvi, Benny, Viggo och Vide kom förbi på en liten fika. Viggo har ju fyllt år så han skulle ju klart ha sin present, som blev väldigt uppskattad. En ryggsäck med idolen Blixten på. Till Vide hade jag köpt en brun skinnjacka, jag kunde bara inte motstå den. Han kommer bli bortskämd den lille....

Finaste Viggo som busar bakom gardinen. Han hittade elefanter på åkern utanför! Elefanter som tutade! Det är inte illa att hitta sådant i småland. Barn och deras underbara fantasi....


Vide i sin nya tuffa jacka. Svår att motstå. Både jackan och Vide. Gosklump!


Inga kommentarer: