söndag 3 oktober 2010

Har ni hört talas om uttrycket "att vaska"? Jag hade det inte förrens några kompisar till mig berättade. Men sen är jag ju arbetarklass som är bosatt ute på hisingen också... haha.
Iaf att vaska innebär att man ute på krogen beställer in flera flaskor champange och ber sedan bartendern hälla ut några enbart för att visa att man har råd. Det uppkom tydligen efter att det blev förbjudet att spruta champange på krogen i Båstad, då uppfann man vaska istället.

Jag vet seriöst inte om jag ska skratta eller gråta åt det här. Det gör mig förbannad hur man kan slänga ut pengar på så jävla obetydliga saker när det finns så mycket bättre att lägga dem på. Om man då tycker man har lite för mycket pengar kanske man ska ta och skänka lite till de som behöver? Men nej du, jag hittade nu en sida med ett nummer så du kan sms in vaska och där de är noga med att poängtera att pengarna INTE ska skänkas till någon typ av välgörenhet.
Herregud... stundtals blir jag väldigt glad över att jag inte har massvis med pengar över. Tack och lov är jag, och kommer alltid vara, humanist.

Men kolla in spektaklet själva här.

Inga kommentarer: